Jednym z bardziej efektywnych w ostatnim czasie, ale i stosunkowo wymagającym sposobem na promocję firmy, marki czy nowego produktu jest Road Show. Co kryje się pod tym pojęciem? Pierwsze skojarzenie, jakie może nasuwać się na myśl, to szybkie pojazdy i wyścigi samochodowe. Road Show to jednak pojęcie znacznie szersze. Czym jest i na czym polega Road Show? O tym dowiesz się z naszego artykułu.
Spis treści
Czym jest Road Show?
Pod tym pojęciem kryje się coraz częściej spotykany w różnych miastach rodzaj promocji produktów czy też usług, wykorzystujący elementy marketingu wizualnego i działania public relations. Road Show można określić jako pewnego rodzaju tournée przedsiębiorstwa, które polega na organizowaniu spotkań w kilku czy też kilkunastu miejscach na terenie całego kraju. W czasie takich spotkań odbywają się konferencje z dziennikarzami, potencjalnymi konsumentami czy partnerami biznesowymi, mające na celu przybliżenie oferty przedsiębiorstwa lub wprowadzenie na rynek nowego produktu albo usługi. Działania Road Show bardzo popularne są m.in. w Europie Zachodniej, Holandii, Portugalii czy w Niemczech. Obecnie coraz chętniej również przedsiębiorcy z Polski decydują się na taką formę promowania swoich usług.
Po co organizuje się Road Show?
Podstawowym celem spotkań typu Road Show jest dotarcie do jak największej liczby osób. W założeniu ma to się w przyszłości przełożyć na zyski w sprzedaży. Road Show to również doskonały sposób na to, aby wprowadzić nowy, nieznany dotąd konsumentom produkt na rynek. O Road Show mówimy także wtedy, kiedy organizowane są spotkania dla potencjalnych inwestorów lub partnerów biznesowych.
Road Show może przybierać formę otwartą – wówczas grupa docelowa jest mniej sprecyzowana, jak i formę zamkniętą, kiedy w spotkaniach biorą udział wyłącznie zaproszeni przez organizatora goście.
Road Show – gdzie najczęściej się organizuje?
Wybór miejsca, w którym odbywa się Road Show, powinien być uzależniony od rodzaju spotkania. Niezależnie jednak, gdzie organizujemy tego typu wydarzenie, musimy uwzględnić kilka aspektów. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby dostosować powierzchnię do ilości zgromadzonych gości. Jeżeli event odbywa się w zamkniętym pomieszczeniu, należy zadbać o dodatkowe udogodnienia, takie jak klimatyzacja i odpowiednia wentylacja. Organizator Road Show musi zapewnić także oprawę techniczną wydarzenia, czyli nagłośnienie i oświetlenie eventu. Jeżeli planuje pokazywać prezentacje lub materiały wizualne – powinien również pamiętać o sprzęcie umożliwiającym wyświetlanie multimediów.
Jak zorganizować Road Show?
Road Show wymaga od organizatorów doskonałych umiejętności logistycznych – musimy przygotować na event nie jedno, a kilka, a w niektórych przypadkach nawet kilkanaście miejsc w różnych miastach. Przez to organizacja imprezy tego typu to niezwykle trudne zadanie. Nie możemy zapominać o tym, że musimy nasz produkt lub też usługę przedstawić w jak najlepszym świetle, dlatego nie możemy pozwolić sobie na żadne pomyłki czy wpadki. Całe wydarzenie musi być odpowiednio zaplanowane, a także właściwie wypromowane. Do tego trzeba pamiętać o takich aspektach, jak zorganizowanie upominków, zapewnienie uczestnikom atrakcji czy zatroszczenie się o catering.
Pomysł na motoryzacyjny Road Show z Driving Experience
Chcesz zaskoczyć swoich gości nietuzinkowym eventem? Postaw na event motoryzacyjny w ramach Road Show. Taka impreza stwarza doskonałą okazję do połączenia promocji z rywalizacją na torze wyścigowym pod okiem mistrzów motoryzacji. Event motoryzacyjny to możliwość doświadczenia na własnej skórze, na czym polega magia sportowych samochodów. Takie wydarzenie z pewnością na długo zostanie zapamiętane przez uczestników.