Organizacja imprez B2B – dlaczego warto?

Podmenu
28 kwietnia 2017

Nawiązywanie i co najważniejsze – utrzymywanie pozytywnych kontaktów z kluczowymi klientami i partnerami biznesowymi, jest trudne, ale pozwala na rozwój własnej działalności gospodarczej. O kontrahentów trzeba dbać, choćby po to, aby nie przeszli do naszej konkurencji. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie ich uwagi, nawiązanie istotnego kontaktu, także na płaszczyźnie nieformalnej, jest zorganizowanie imprez typu B2B. Dlaczego warto je planować i przeprowadzać? Jakie korzyści firma może osiągnąć z ich tytułu?

Dla uczczenia nowej współpracy

Po nawiązaniu korzystnego kontraktu z kluczowym klientem lub partnerem biznesowym, przedsiębiorca może pozwolić sobie na zaskoczenie takiej osoby i zaproszenie jej na event. Uroczysta kolacja z kolorowymi drinkami to raczej oklepany pomysł, który nikogo już nie dziwi. W wielu branżach wspólne ucztowanie sukcesu, tj. podpisania kontraktu lub umowy o współpracę, jest nie tylko pożądane, ile konieczne.  Jeśli odstąpi się od takiego zwyczaju, można kogoś urazić.

Dla zaskoczenia swoich partnerów biznesowych warto pomyśleć jednak o czymś bardziej oryginalnym, aby spotkanie czy impreza B2B pozostała na długo w pamięci gości i kształtowała w sposób pozytywny wizerunek danej marki.

Jednym ze sposobów na zaproszenie swoich partnerów na event biznesowy jest zorganizowanie kameralnego spotkania z atrakcjami na torze wyścigowym. Całą organizację wydarzenia można przekazać firmie Driving Experience, specjalizującej się w takich eventach. Pomoże w zaplanowaniu i przeprowadzeniu eventu motoryzacyjnego, na torach wyścigowych w Polsce i w Europie, albo też zabierze grupę biznesmenów w niecodzienną podróż – Emotion Tour. To niesamowita wyprawa po drogach publicznych, za kierownicą ekskluzywnych samochodów, takich jak Ferrari, Lamborghini czy Porsche i AMG. Zawsze istnieje opcja dopasowania planu imprezy do indywidualnych potrzeb klienta.

Kolejna impreza w barze, restauracji czy w hotelowym lobby to standard, ale już wyprawa samochodem lub wyścigi na specjalnie przygotowanych do tego celu torach, będą czymś zaskakującym i pozytywnym. Podczas jazdy u kierowców wyzwalana jest adrenalina i endorfiny, które nazywane są hormonami szczęścia. Jeśli w taki oryginalny sposób zostanie uczczony fakt zawarcia umowy o współpracę pomiędzy biznesmenami, na pewno firma wywrze na swoich partnerach pozytywne wrażenie. Będzie to działać na korzyść jej wizerunku i być może spowoduje, że i inne firmy także będą chciały z nią współpracować.

Korzyści z eventów B2B?

Odpowiednio przygotowane spotkanie czy impreza typu B2B może wesprzeć pozytywny wizerunek firmy w otoczeniu bliższym i dalszym. Bezpośrednie nawiązanie nieformalnego kontraktu z partnerem biznesowym wywoła w nim dobre skojarzenia zawsze wtedy, gdy gdzieś zobaczy logo naszej firmy lub ktoś inny o niej wspomni. Warto inwestować w dobre relacje dla budowania lojalności kontrahentów. Jest to bezcenne, dlatego pieniądze wydane na zadania dotyczące event marketingu są długofalową inwestycją.

Imprezy B2B budują wokół firmy kapitał na przyszłość, związany z dobrymi relacjami z partnerami biznesowymi. Są okazją nie tylko do uhonorowania korzystnie zawartej transakcji czy kontraktu, ale też do negocjacji i wymiany spostrzeżeń. To czas, aby lepiej poznać swoich partnerów, zrozumieć ich punkt widzenia, potrzeby i pragnienia. Być może mamy wspólne cele, które w przyszłości uda nam się realizować już na gruncie stricte biznesowym. Czasem przy stole konferencyjnym w firmie trudno jest omówić wszystkie punkty kontraktu, ale w sytuacjach nieformalnych, np. na imprezie B2B, warunki do tego celu są całkowicie sprzyjające, a i partnerzy biznesowi są do siebie nastawieni w sposób bardziej przyjazny i skłaniający do ustępstw.

Wbrew pozorom nie tylko duże firmy i korporacje organizują eventy dla kontrahentów. Z powodzeniem zadania z zakresu event marketingu mogą realizować i mniejsze firmy.

Prezenty
tresc_temp